اشنایی با رشته عمران و کسب درآمد آن

رشته مهندسی عمران یکی از شاخه‌های گروه مهندسی محسوب می شود که به طراحی، نگهداری و ساخت سازه‌ های مصنوعی و طبیعی از جمله جاده‌ها، پل‌ها، کانال‌ها، سدها و ساختمان‌ها می‌پردازد.

مهندسی عمران از جمله رشته‌هایی است که کاربرد علم در ایجاد سازندگی و عمران کشور را نشان می دهد.

در واقع هدف از این رشته تربیت متخصصانی است که بتوانند در پروژه‌های مختلف عمرانی در زمینه‌ های,

ساختمانی ، راه‌سازی ، سازه‌ ها و بناهای آبی، پل‌سازی ، جمع‌آوری و دفع فاضلاب و … مسئولیت طرح ، محاسبه و اجرا و نظارت بر اجرا را بر عهده بگیرند.

رشته مهندسی عمران در مقطع کارشناسی سه گرایش عمران – عمران ، عمران – نقشه‌برداری و عمران – آب را در بر می گیرد.

این رشته در مقطع کارشناسی 142 واحد درسی را در بر می گیرد که 27 واحد درسی مربوط به دروس پایه ، 86 واحد درسی مربوط به دروس تخصصی ، 7 واحد درسی هم مربوط به دروس اختیاری می باشد.

توجه داشته باشید که تهیه نقشه ها با کمک نرم افزار طراحی کامپیوتری، آزمایش خاک برای تعیین ,

کیفیت و قدرت پایه سازه ،اطمینان از مجهز بودن بخش های مختلف به تجهیزات ایمنی و سلامت و رعایت شدن قوانین و زمانبندی ها، ارزیابی ریسک ها ,

اثرات محیطی پروژه ها،گفتگو درخصوص تجهیزات لازم با کارفرما یا همکاران و … از جمله وظایف یک مهندس عمران می باشد.


امکان تحصیل در رشته مهندسی عمران تا مقطع دکتری برای فارغ التحصیلان این رشته وجود دارد و در حال حاضر شاهد تدریس این رشته در دانشگاه های تراز اول هستیم.

فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش هایی از جمله سازه، سازه‌های هیدرولیکی، سازه‌های دریایی، مهندسی مدیریت ساخت،

مهندسی برنامه‌ریزی حمل و نقل، مهندسی زلزله، راه و ترابری، مکانیک خاک و پی، مهندسی آب ،مهندسی نقشه‌برداری فتوگرافی و مهندسی محیط زیست ادامه تحصیل دهند.

در رابطه با تحصیل در رشته مهندسی عمران در مقطع دکتری نیز لازم است بدانید که دانشجویان می بایست;

با افزایش اطلاعات خود، در یک زمینه تخصصی تر ،میزان قدرت و توان خود را برای انجام کارهای تحقیقاتی و توسعه مرزهای دانش و رفع مشکلات علمی و اجرایی از طریق پژوهش افزایش دهند تا بتوانند در این مقطع موفق شوند.

  • ۰
  • ۰

مراحل طراحی سایت

طراحی سایت

مراحل طراحی سایت:

1) انتخاب و خریداری هاست یا فضای میزبانی وب:

هاست یا فضای میزبانی وب، فضایی است بر روی سرویس دهنده اینترنتی که پس،

از طراحی سایت، صفحات خود  را برای اینکه توسط کاربران دیده شود بر روی آن قرار می دهیم.

این فضا بسته به نیاز شما از 10MB شروع شده و تا تمامی فضای هارد دیسک یک سرویس دهنده می تواند حجم داشته باشد؛

تا زمانی که فایل های وب سایت طراحی شده بر روی این فضا قرار نگیرد، دیگران قادر به بازدید از وب سایت شما نیستند.

کیفیت سرویس دهنده اینترنتی بسیار مهم است.

شما باید سعی کنید این فضا را از شرکت های معتبر در ایران و یا شرکت های بزرگ ارائه دهنده هاست در خارج از کشور، خریداری نمایید.

2) نام دامنه اینترنتی:

دامنه اینترنتی نامی است که با وارد کردن آن در مرورگر وب ، وب سایت شما مشاهده می شود.

معمولاً شرکت هایی که خدمات هاست ارائه می دهند همگی دامنه اینترنتی نیز برای شما ثبت می کنند.

دامنه اینترنتی را می توان بصورت یکساله، سه ساله و یا پنج ساله خریداری کرد.

توجه داشته باشید که به دلیل اینکه دامنه اینترنتی برند وب سایت شما محسوب می شود

حتماً از شرکت های معتبر و بزرگ این دامنه ها را خریداری کنید.

امروزه کسانی که دامنه خود را توسط افراد غیر معتبر خریداری می کنند معمولاً با رشد و توسعه وب سایت خود با مشکلات بزرگی روبرو می شوند،

و چه بسا دامنه خود را از دست می دهند.

3) برنامه ریزی و طراحی وب سایت:

پس از تهیه نام دامنه اینترنتی و فضای میزبانی وب، اکنون شما می توانید برای طراحی سایت خود برنامه ریزی کنید. به این سه بخش توجه کنید:

  •  وب سایت شما باید چه بخش هایی داشته باشد؟ مثلاً وب سایت شما باید دارای صفحه اختصاصی محصولات، مقالات، گالری تصاویر و یا از این قبیل موارد باشد.
  • معماری وب سایت شما باید چگونه باشد؟ پس از مشخص شدن اینکه وب سایت شما چه بخش هایی باید داشته باشد
  • محتوی صفحات وب سایت: پس از مشخص شدن هر صفحه تهیه محتوی برای هر صفحه بسیار ضروری است.

4) طراحی سایت:

پس از مرحله تحلیل و آنالیز، نوبت به طراحی وب سایت شما می رسد.

مراحل اجرایی طراحی سایت بصورت زیر خواهد بود:

● طراحی گرافیکی وب سایت
● برنامه نویسی وب سایت
● تست و رفع اشکالات احتمالی
● وارد کردن محتوی صفحات وب سایت

5) بارگذاری وب سایت در اینترنت و وب:

پس از اینکه وب سایت طراحی شد، فایل های آن را در فضای اینترنتی (هاست) خریداری شده بارگذاری (Upload) می نمایند.

اکنون وب سایت با وارد کردن نام دامنه اینترنتی قابل رویت است.

6) معرفی و ترویج و تبلیغ وب سایت:

یکی از بهترین راه های ترویج و تبلیغ یک وب سایت، بهینه سازی سایت (SEO) و معرفی به موتور های جستجو است.

سئو معمولاً بسیار مشکل، زمانبر و گران است اما نتایج فوق العاده ای دربرخواهد داشت.

از دیگر راه ها برای تبلیغ وب سایت، می توان به بازاریابی ایمیلی، بازاریابی ویدئویی و یا بازاریابی از طریق بنر های اینترنتی اشاره کرد.

7) نگهداری و توسعه وب سایت:

پس از همه این مراحل اینکه بتوان وب سایت را بروز نگه داشت و اطلاعات آن را مرتباً بروز کرد بحث بسیار مهمی است.

بروز نگه داشتن و افزودن مطالب جدید کسب رتبه های بالا در موتور های جستجو و همچنین

افزایش ترافیک وب سایت شما می شود. هرگز این مرحله را نادیده نگیرید.

  • ۹۸/۰۶/۰۵
  • fateme soltani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی