اشنایی با رشته عمران و کسب درآمد آن

رشته مهندسی عمران یکی از شاخه‌های گروه مهندسی محسوب می شود که به طراحی، نگهداری و ساخت سازه‌ های مصنوعی و طبیعی از جمله جاده‌ها، پل‌ها، کانال‌ها، سدها و ساختمان‌ها می‌پردازد.

مهندسی عمران از جمله رشته‌هایی است که کاربرد علم در ایجاد سازندگی و عمران کشور را نشان می دهد.

در واقع هدف از این رشته تربیت متخصصانی است که بتوانند در پروژه‌های مختلف عمرانی در زمینه‌ های,

ساختمانی ، راه‌سازی ، سازه‌ ها و بناهای آبی، پل‌سازی ، جمع‌آوری و دفع فاضلاب و … مسئولیت طرح ، محاسبه و اجرا و نظارت بر اجرا را بر عهده بگیرند.

رشته مهندسی عمران در مقطع کارشناسی سه گرایش عمران – عمران ، عمران – نقشه‌برداری و عمران – آب را در بر می گیرد.

این رشته در مقطع کارشناسی 142 واحد درسی را در بر می گیرد که 27 واحد درسی مربوط به دروس پایه ، 86 واحد درسی مربوط به دروس تخصصی ، 7 واحد درسی هم مربوط به دروس اختیاری می باشد.

توجه داشته باشید که تهیه نقشه ها با کمک نرم افزار طراحی کامپیوتری، آزمایش خاک برای تعیین ,

کیفیت و قدرت پایه سازه ،اطمینان از مجهز بودن بخش های مختلف به تجهیزات ایمنی و سلامت و رعایت شدن قوانین و زمانبندی ها، ارزیابی ریسک ها ,

اثرات محیطی پروژه ها،گفتگو درخصوص تجهیزات لازم با کارفرما یا همکاران و … از جمله وظایف یک مهندس عمران می باشد.


امکان تحصیل در رشته مهندسی عمران تا مقطع دکتری برای فارغ التحصیلان این رشته وجود دارد و در حال حاضر شاهد تدریس این رشته در دانشگاه های تراز اول هستیم.

فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش هایی از جمله سازه، سازه‌های هیدرولیکی، سازه‌های دریایی، مهندسی مدیریت ساخت،

مهندسی برنامه‌ریزی حمل و نقل، مهندسی زلزله، راه و ترابری، مکانیک خاک و پی، مهندسی آب ،مهندسی نقشه‌برداری فتوگرافی و مهندسی محیط زیست ادامه تحصیل دهند.

در رابطه با تحصیل در رشته مهندسی عمران در مقطع دکتری نیز لازم است بدانید که دانشجویان می بایست;

با افزایش اطلاعات خود، در یک زمینه تخصصی تر ،میزان قدرت و توان خود را برای انجام کارهای تحقیقاتی و توسعه مرزهای دانش و رفع مشکلات علمی و اجرایی از طریق پژوهش افزایش دهند تا بتوانند در این مقطع موفق شوند.

  • ۰
  • ۰

دیجیتال مارکتینگ

مزایا و اهمیت دیجیتال مارکتینگ

امروزه دیجیتال مارکتینگ یکی از بهترین روش های بازاریابی بوده و با توجه به نیاز کاربران به اطلاعات می توان از مزایا و اهمیت دیجیتال مارکتینگ بهره برد.

امروزه مشتریان درهر زمان و هر مکانی که نیاز به اطلاعات داشته باشند به سرعت به آن دسترسی دارند.

جا دارد از اینترنت و جهانی شدن تشکر ویژه ای داشته باشیم که این امکان را  از طریق ،

رایانه ها، تبلت ها یا تلفن های همراه  برای همگان فراهم کرده است.

با تشکر از اینترنت و جهانی شدن، اکثر مردم جهان قادر به دسترسی به اطلاعات از طریق هستند.

چرا بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است و مزایای زیادی برای کسب وکار شما می دهد؟

ارسال نظرات مثبت و  بازخورد مشتریان  در مورد شرکت  یا محصول شما می تواند مشتری

های جدید را جذب کند و ارتباط طولانی مدتی میان آنها و شرکت برقرار کند.

اما مراقب باشید! این هر دو راه کار می کند! مشتریان خوشحال می توانند به شما کمک کنند .

اما مشتری ناراضی می توانند به طور جدی به کسب و کار شما آسیب برسانند.

به همین دلیل به عنوان صاحب کسب و کار اطمینان حاصل کنید که همیشه نکات زیر را به یاد داشته باشید:

تعامل با رسانه های دیجیتال را فراموش نکنید

شما به سادگی می توانید مشتریان جدید را از طریق کانال های رسانه های اجتماعی که یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ است، بدست آورید.

هنگام انجام این کار، اطمینان حاصل شود که آنها را با توجه به منافع خود به گروه های مختلف مشتری تقسیم کنید.

بعدها، شما قادر خواهید بود با آنها تعامل داشته و اقدامات مختلف را در مورد آنها بکار بگیرید.

هرچقدر لایک بیشتر بهتر!

به عنوان بخشی از بازاریابی دیجیتال - رسانه های اجتماعی دست کم گرفته شده اند.

این یک اشتباه بزرگ است زیرا سهام "فیس بوک" یا "توییتر" می تواند به رشد شرکت شما کمک کند تا اعتبار و اعتماد را ایجاد کند.

 این رسانه ها همچنین ترافیک را به وب سایت می رسانند و بدون هزینه هستند.

آنچه شما باید انجام دهید این است که پلاگین رسانه اجتماعی را بر روی سایت خود قرار دهید و مشتریان خود را در مورد اخبار شرکت،

تخفیف ها و غیره به روز نگه دارید. توجه داشته باشید که زمانبندی به روزرسانی ها را برنامه ریزی کرده و آنها را با اطلاعات  بیش از حد اذیت نکنید.

جلوتر از رقبای خود باشید

روز به روز روشهای تبلیغاتی سنتی  کسب و کار بیشتر از قبل  رد می شوند و کسب و کارها  تمرکز خود را بر جستجوگرها،

گوگل ادوردز یا رسانه های اجتماعی یا سئو که هزینه های هنگفتی نیز دارند، قرار می دهند.

به همین دلیل است که بازار به طور فزاینده ای رقابتی می شود و شرکت های بزرگ پیش از شرکت های کوچک پیش می روند.

به عنوان یک کسب و کار کوچک در بازار، شما نمی توانید با آنها رقابت کنید،

اما چیزی است که می توانید انجام دهید این است که  از ابزار Google Alerts برای نظارت بر رقبای خود استفاده کنید.

این ابزار به شما این امکان را می دهد که محصولات رقبا و استراتژی های بازاریابی خود را ردیابی کنید.

تا بتوانید از آنها چیزی یاد بگیرید و استراتژی کسب و کار خود را بهبود بخشد.

فراتر از مرزها برو

بسیاری از بازاریابان، وب سایت یا تجارت الکترونیک را ایجاد می کنند و در جستجوگرها و / یا AdWords سرمایه گذاری می کنند.

اما برای اینکه کسب و کار خود را رشد دهند به استراتژی واقعی نیاز دارند که مشتریان

بالقوه را  در ابتدا قرار داده و از همه ابزارهای موجود برای به دست آوردن آنها استفاده کنند.

شهرت کسب و کار برای اولین بار!

شهرت خوب برای هر کسب و کاری ضروری است.

بدون اعتماد و اعتماد مشتری یک شرکت دیگر زنده نخواهد ماند.

به خصوص در سال های گذشته اهمیت شهرت به طور فزاینده ای قابل توجه است.

اگر یک کسب و کار شهرت خوبی داشته باشد، مشتریان ممکن است این شرکت خاص را از بسیاری از بازارها انتخاب کنند.

شهرت مثبت بازاریابان را قادر می سازد تا محصولات / خدمات خود را در یک بازار بسیار

رقابتی متفاوت با رقبای بزرگ رقابت کنند.

چگونه یک شهرت خوب ایجاد کنیم؟ اطمینان حاصل کنید که با مشتریان خود و هر کسی که با شرکت خود ارتباط برقرار می کند،

از طریق وب سایت، ایمیل، رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید. به هر شک و تردیدی پاسخ دهید،

این  روش به شما کمک  می کند و مطمئن شوید که رابطه طولانی مدت با مشتریانتان ایجاد می کنید.

  • ۹۸/۰۶/۰۵
  • fateme soltani

نظرات (۲)

سلام 

مطلب خوبی بود ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی