اشنایی با رشته عمران و کسب درآمد آن

رشته مهندسی عمران یکی از شاخه‌های گروه مهندسی محسوب می شود که به طراحی، نگهداری و ساخت سازه‌ های مصنوعی و طبیعی از جمله جاده‌ها، پل‌ها، کانال‌ها، سدها و ساختمان‌ها می‌پردازد.

مهندسی عمران از جمله رشته‌هایی است که کاربرد علم در ایجاد سازندگی و عمران کشور را نشان می دهد.

در واقع هدف از این رشته تربیت متخصصانی است که بتوانند در پروژه‌های مختلف عمرانی در زمینه‌ های,

ساختمانی ، راه‌سازی ، سازه‌ ها و بناهای آبی، پل‌سازی ، جمع‌آوری و دفع فاضلاب و … مسئولیت طرح ، محاسبه و اجرا و نظارت بر اجرا را بر عهده بگیرند.

رشته مهندسی عمران در مقطع کارشناسی سه گرایش عمران – عمران ، عمران – نقشه‌برداری و عمران – آب را در بر می گیرد.

این رشته در مقطع کارشناسی 142 واحد درسی را در بر می گیرد که 27 واحد درسی مربوط به دروس پایه ، 86 واحد درسی مربوط به دروس تخصصی ، 7 واحد درسی هم مربوط به دروس اختیاری می باشد.

توجه داشته باشید که تهیه نقشه ها با کمک نرم افزار طراحی کامپیوتری، آزمایش خاک برای تعیین ,

کیفیت و قدرت پایه سازه ،اطمینان از مجهز بودن بخش های مختلف به تجهیزات ایمنی و سلامت و رعایت شدن قوانین و زمانبندی ها، ارزیابی ریسک ها ,

اثرات محیطی پروژه ها،گفتگو درخصوص تجهیزات لازم با کارفرما یا همکاران و … از جمله وظایف یک مهندس عمران می باشد.


امکان تحصیل در رشته مهندسی عمران تا مقطع دکتری برای فارغ التحصیلان این رشته وجود دارد و در حال حاضر شاهد تدریس این رشته در دانشگاه های تراز اول هستیم.

فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش هایی از جمله سازه، سازه‌های هیدرولیکی، سازه‌های دریایی، مهندسی مدیریت ساخت،

مهندسی برنامه‌ریزی حمل و نقل، مهندسی زلزله، راه و ترابری، مکانیک خاک و پی، مهندسی آب ،مهندسی نقشه‌برداری فتوگرافی و مهندسی محیط زیست ادامه تحصیل دهند.

در رابطه با تحصیل در رشته مهندسی عمران در مقطع دکتری نیز لازم است بدانید که دانشجویان می بایست;

با افزایش اطلاعات خود، در یک زمینه تخصصی تر ،میزان قدرت و توان خود را برای انجام کارهای تحقیقاتی و توسعه مرزهای دانش و رفع مشکلات علمی و اجرایی از طریق پژوهش افزایش دهند تا بتوانند در این مقطع موفق شوند.

  • ۰
  • ۰

 دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

ابزارها و تکنیک های بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ کدامند ؟

 دیجیتال مارکتینگ :موارد زیر، از تکنیک ها و ابزارهای بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شوند:

1- بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجو) Search Engine Marketing(

بازاریابی توسط موتورهای جستجو یا SEM مخفف شده عبارت انگلیسی  Search Engine Marketing است

و به بازاریابی کسب و کار شما در موتورهای جستجویی مثل گوگل می‌پردازد و به افزایش فروش کمک می‌کند.

بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM شامل دو بخش است :

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو (SEO) و تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو یا PPC که مخفف Pay Per Click است.

در SEM با استفاده از تکنیک‏ های طراحی سایت و سئو سعی در بهبود

جایگاه سایت مورد نظر دارند تا با ارتقا جایگاه سایت در نتایج جستجو و قرار گرفتن در صفحه اول  گوگل،

کاربران سریع تر و راحت تر به سایت دسترسی داشته باشند.

ترافیک ارگانیک و خریداری شده مهم‌ترین راهکارهای بازاریابی توسط موتورهای جستجو برای ارتقای سایت است.

ترافیک خریداری شده یا Paid Traffic در مقابل ترافیک ارگانیک قرار می‌گیرد،

زمانی‌که به دلیل محتوای ارزشمند و توجه کاربران بازدید صفحه شما افزایش می‌یابد،

حجم ترافیک به صورت ارگانیک ارتقا یافته و نیازی نیست برای ارتقای آن هزینه کنید.

در مقابل زمانی‌که برای افزایش ترافیک سایت هزینه ای پرداخت می‌کنید تا سایت شما

هر چه سریع تر و بیشتر دیده شود ترافیک خریداری شده نامیده می‌شود.

بازاریابی موتورهای جستجو از هزینه نسبتا پایینی برخوردار است و به افزایش رضایت مخاطبان کمک می‌کند.

2- بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای دیجیتال مارکتینگ (Inbound Marketing)

بازاریابی درونگرا از طریق ایجاد ارتباطات مفید،

مرتبط و با کمک محتوای ارزشمند در راستای جذب هر چه بیشتر مشتریان تلاش می‌کند.

بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای کاربران اینترنتی را به مشتریان وفادار شما تبدیل می‌کند،

بنابراین ارزش دارد بر روی آن سرمایه گذاری کنید.

این ابزار دیجیتال مارکتینگ ویژه کسب و کارهای آنلاین طراحی شده و تلاش می‌کند

از طریق تهیه و ارائه محتوا به اعتماد سازی و جلب نظر مشتریان سرعت ببخشد.

در مقابل بازاریابی درونگرا بازاریابی برون گرا قراردارد که بر شیوه های مستقیم بازاریابی آنلاین مثل خرید بنر سایت ها،

لیست های ایمیلی تمرکز دارد.

به عبارت ساده تر بازاریابی برونگرا آشکارا ماهیت تبلیغاتی دارد

اما ماهیت تبلیغاتی بازاریابی درونگرا در نگاه اول چندان قابل تشخیص نیست.

تولید و توزیع محتوا، بازاریابی چرخه عمر و شخصی سازی موضوعاتی است

که در Inbound Marketing مطرح است و به جذب مخاطب و وفادارسازی مشتری کمک می‌کند.

3- بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

سئو  (SEO) بخشی از عملیات بازاریابی توسط موتور های جستجو  (SEM) است که تلاش می‌کند

به شیوه های سالم به افزایش ساده تر و راحت تر خوانش محتوای سایت توسط موتورهای جستجو کمک کند.

این ابزار دیجیتال مارکتینگ به اصلاح کدها و ساختار سایت می‌پردازد و چگالی کلمات،

نحوه ارتباط صفحات با یکدیگر و رعایت استاندارد های کد نویسی و طراحی سایت را مورد بررسی و سنجش قرار می‌دهد.

4- بازاریابی شبکه های اجتماعی دیجیتال مارکتینگ (Social Media Marketing)

بازاریابی شبکه های اجتماعی از طریق حضور مداوم و مستمر در شبکه های اجتماعی

با مشتریان ارتباط برقرار کرده و می‌کوشد ضمن افزایش آگاهی از برند به فروش بیشتر منجر شود.

این ابزار Digital Marketing با یافتن مشتریان بالقوه اطلاعات بیشتری در خصوص خدمات و محصولات خود ارائه می‌دهد

و فرصتی برای پاسخگویی سوالات مشتریان فراهم می‌کند.

یکی از مهمترین کارکردهای بازاریابی شبکه های اجتماعی شنیدن صدای مشتری است،

دریافت پیشنهادات و نظرات مشتری از این طریق  می‌تواند به ارتقای محصول کمک کند.

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی با استفاده از هشتگ نام شما به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و حتی خاطرات خود از برند شما می‌پردازند.

5- بازاریابی محتوا ontent MarketingC

بازاریابی محتوا یکی از تکنیک های بازاریابی دیجیتال است که با توجه به فضایی که محتوا در آن جا انتشار پیدا می‌کند

تلاش می‌کند تا مخاطبان هدف را به خریدار کالا و خدمات شما تبدیل کند.

بازاریابی محتوا ارتباط کاربر و صاحبان کسب و کار را تسهیل کرده و یک ابزار عالی برای تمام کسانی است

که می‌خواهند کالا و یا خدمتی را به فروش برسانند.

بازاریابی محتوا برای کسب و کارهایی که در فضای اینترنت فعالیت می‌کنند، بیش از سایر کسب و کارها مفید است.

از آنجا که استقبال عمومی به تولید محتوا زیاد شده و رقابت در این حوزه زیاد است نیاز به عملکرد هدفمند

و برنامه ریزی صحیح برای تولید محتوای ارزشمند افزایش یافته است. به این ترتیب بازاریابی محتوا شکل گرفت و به مرور ارتقا یافت.

بازاریابی محتوا تدوین استراتژی های لازم برای تولید محتوا را بر عهده دارد و ضمن شناخت مخاطب تلاش می‌کند

به تدوین راهکارهای صحیح تولید محتوا برای موفقیت فروش یک کسب و کار بپردازد.

6- تبلیغات بر اساس کلیک (PPC) دیجیتال مارکتینگ

Pay Per Click یا تبلیغات بر اساس کلیک به تبلیغاتی گفته می‌شود که به ازای هرکلیک مخاطب هزینه دریافت می کند.

در این شیوه تبلیغات در ابتدا بودجه ای از مخاطب دریافت می‌کنند و به او اعتبار می‌دهد،

سپس بر مبنای هر کلیک از اعتبار شما کم می‌شود تا اعتبار به پایان برسد.

تبلیغات در موتورهای جستجو معمولا به شکل تبلیغات بر اساس کلیک انجام می‌شود.

PPC به عنوان ابزار دیجیتال مارکتینگ یک راه حل اقتصادی برای جلب نظر مخاطبان شما و افزایش تعداد بازدیدکنندگان است.

متقاضیان تبلیغات بر اساس کلیک بر روی کلمات کلیدی انتخابی خود قیمت گذاری می‌کنند

و گوگل مثل یک مزایده پیشنهادات را بررسی کرده و به افراد برنده اعتبار می‌دهد و تا پایان اعتبار،

صفحه مورد نظر شما را در نتایج جستجو نمایش می‌دهد. مخاطب هنگام مشاهده نتایج جستجو می‌تواند

با مشاهده علامت های مشخص، محتوای تبلیغاتی را از سایر محتواها تشخیص دهد.

7- اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی افراد تاثیرگذار مدتی است رواج یافته و به عنوان ابزار دیجیتال مارکتینگ مطرح شده است.

در این شیوه از بازاریابی کسب و کارها محصولات و خدمات خود را از زبان افراد تاثیرگذار مطرح و معرفی می‌کنند.

اینفلوئنسرها به دلایل مختلفی در بین مردم مشهور هستند.

بازیگران، ورزشکاران و سیاست مداران مشهور از افراد تاثیرگذار سنتی هستند.

در سال های اخیر  و گسترش شبکه های اجتماعی برخی از افراد با تولید

محتوای جذاب و ارزشمند به مرور توانسته اند طرفدارانی را در شبکه های اجتماعی پیدا کنند،

افرادی‌که حسن شهرت دارند و طرفداران زیادی را در شبکه های اجتماعی جذب کرده اند از جدیدترین گروه اینفلوئنسرها هستند.

کسب و کارها با پرداخت هزینه یا ارائه رایگان محصولات و خدمات خود به این

افراد از آن ها می‌خواهند در کانال های مختلف ارتباطی به ویژه صفحات خود

در شبکه های اجتماعی در مورد مزایای محصولات آن ها مطلب منتشر کنند.

8- بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing)

بازاریابی موبایلی در شبکه های اجتماعی موبایلی مورد استفاده قرار می گیرد،

با افزایش استفاده از اینترنت توسط کاربران تلفن همراه هوشمند طراحی سایت مناسب موبایل و

انواع تبلت اهمیت بیشتری یافته و به بازاریابی موبایلی رونق داده است.

بسیاری از کاربران در شبکه های موبایلی با محصول و خدمتی آشنا می‌شوند

و سپس برای خرید به وب سایت شرکت می‌روند اگر سایت برای کاربران تلفن

همراه بهینه سازی و طراحی شده باشد می‌توان انتظار داشت فروش افزایش یابد.

9- بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ Email Marketing

بازاریابی ایمیلی یکی از شایع ترین نوع بازاریابی می باشد که با طراحی مناسب

صفحه فرود سایت و ارسال منظم ایمیل به مشتریان می توانید مشتریان بالقوه بیشتری را به صورت وفادار نگه دارید

و از اهداف آن می توان به معرفی برند به مشتریان، اطلاع رسانی مشتریان از تازه ترین محصولات و خدمات،

هنگامی که مشتریان وارد سایت شما می شوند و ایمیل شان را در اختیار شما قرار می دهند

در واقع علاقه مندی خود را به سایت اعلام می دارند و حتی با ترک سایت با داشتن ایمیل می توانید

آنها را به سایت خود برگردانید و حتی می توانید نتایج ایمیل های ارسالی را از مشتریان دریافت کرده و

مطابق بازخورد مشتریان محصولات آینده خود را طراحی کنید. نکته مهمی که در بازاریابی ایمیلی باید

رعایت شود این است که نباید هرگز  مزاحم حریم شخصی افراد بشوید و بصورت ناخواسته هر روز

به بهانه های مختلف به آنها ایمیل ارسال کنید. هیچ کاربری این رفتار را نمی پسندد و با این کار فقط

ارزش برند و خودتان را زیر سوال می برید. سعی کنید ایمیلها در بازه های زمانی مشخص شده و

بصورت هدفمند فقط برای کاربرهایی که خودشان تمایلشان را برای دریافت ایمیل های شما اعلام کرده اند

و در خبرنامه سایت عضو شده اند بفرستید و همچنین قابلیت انصراف از خبرنامه را در انتهای آن قرار بدهید.

استفاده از ابزار ایمیل، جهت اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با مخاطبین از اهمیت بالایی برخوردار است،

به همین جهت ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی و تکنیک های مختلف با این زمینه مانند ایجاد صفحه فرود می توانند

به شما در طراحی و پیاده سازی یک کمپین موفق دیجیتال مارکتینگ کمک زیادی بکنند.

استفاده از ایمیل برای اطلاع رسانی و تبلیغات باید پایبند اصول خاصی باشد

زیرا هر روز ده ها ایمیل مختلف برای افراد ارسال می شود و اکثریت افراد حتی بدون اینکه ایمیل ها را باز کنند آن را پاک می کنند.

به همین دلیل باید  ایمیل ها را بصورت هدفمند نوشت تا کاربر را هدایت کند و جذابیت لازم را برای او داشته باشد.

10- بازاریابی چریکی

استفاده از روش های خلاقانه جهت معرفی محصول به مشتری،

به گونه ای که توجه او را جلب کند و باعث شود که مشتریان در مورد برند شما صحبت کنند را بازاریابی چریکی می گویند.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله بازاریابی چریکی چیست را مطالعه نمایید.

  • ۹۸/۰۶/۲۰
  • fateme soltani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی